Praha

Rychlodráha Praha – Drážďany bude! Ale ještě si chvíli počkáme

Nasednout v Praze na vlak a být v Drážďanech za hodinu? To není sci-fi. Už v roce 2040 by to mělo být možné díky rychlodráze. Vlaky by zde měly jezdit rychlostí až 350 kilometrů v hodině. Vyjde to ale na pořádný balík.

Rychlodráha z Prahy do Drážďan včetně odbočné větve do Mostu, by mohl být za 20 let v provozu. Náklady na realizaci mají přijít na neuvěřitelných 230 miliard korun s tím, že třetina na německé a zbytek na české straně.

„Šest let by měly zabrat přípravy a následných deset let stavba, plus dodělky. Nejedná se o jednu trať, ale celou železniční síť o délce 295 kilometrů. Projekt je ekonomicky výhodný,“ uvedl ředitel CEDOP Petr Šlegr.

Nová dráha i nádraží

Na ose Praha – Drážďany se trasa jízdy zkrátí zhruba o 50 kilometrů. Přidají se dvě traťové koleje využitelné i pro nákladní dopravu na transevropském koridoru číslo sedm, který propojuje německá přístavní města u Severního a Baltského moře přes střední Evropu s Řeckem a Tureckem.

„Rychlovlak povede ze stanice Praha Vysočany do Litoměřic, kde se trať potká se současnou pravobřežní tratí, a odsud povede dál tunelem pod Českým středohořím a vyjede v novém podzemním nádraží v Ústí nad Labem,“ uvedli autoři, včetně Správy železnic.

Nové centrální nádraží v krajském městě bude poblíž současného západního nádraží. Za městem pak vlaky zajedou opět do tunelu pod Krušnými horami a vyústí už v Německu.

Nepřehlédněte:  Naděje pro Ondřeje (10): porazí jeho upravené krvinky leukemii?
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close