Praha

Praha posílá autobusy do šrotu!

Nízkopodlažní autobusy Irisbus Citybus, které dopravní podnik pořizoval koncem 90. let minulého století, skončily. Bylo jich přes 321 ve dvanáctimetrové variantě a 53 kloubových. Většinou mají najeto přes milion kilometrů. Některé se odprodávají, jiné jdou do šrotu.

Další na řadě k vyřazení budou Karosy. Jde o technické požadavky a životnost vozidel, které přepravují statisíce cestujících ročně.

„Více než v Praze jezdí pravděpodobně jen ve Francii. V Praze šlo o druhé nízkopodlažní autobusy, které podnik nakoupil, před tím to byly pouze tři nízkopodlažní vozy Neoplan,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Něco se dá ještě využít

Citybusy byly ve své době velmi moderními vozy, které se provoz vu osvědčily jako spolehlivé a odolné.

„Drtivá většina z nich najezdila více než milion kilometrů,“ uvedli zástupci dopravního podniku s tím, že jeden z autobusů podle zástupců podniku najezdil dokonce 1,4 milionu kilometrů.

Nyní však podle podniku přišel čas se s vozy tohoto typu po téměř čtvrt století rozloučit.

„Není to tak, že bychom my sami někde rozebírali autobusy a házeli je do nějakých kontejnerů na šrot. Ty vozy se prodávají zájemcům. Dopravní podnik z autobusů také vytěžuje použitelné díly, ale v případě Citybusů to nemá smysl, protože se vyřazují všechny a díly by k ničemu nebyly,“ dodal Šurovský.

Nepřehlédněte:  Aktualizováno: Pivní kola zase budou ničit pražské řidiče i ovzduší až za 14 dní?
Tagy
Pokračovat ve čtení

Související články

Back to top button
Close
Close