Negrelliho viadukt zatím slavnostně, v pondělí naostro
Po třech letech skončila dnes rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Ještě pár dodělávatk a v pondělí se může začít. Dnes ho projel vlak s novináři a zástupci vlády v čele s Andrejem Babišem.
„Díky tomu, že rekonstrukce viaduktu proběhla za maximálního použití původních materiálů i technologií, podařilo se zachovat jeho památkovou hodnotu. Současně ale trať prošla výraznou modernizací a může se stát součástí rychlodráhy na Kladno s odbočkou na pražské letiště,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).



Kámen po kameni
Rekonstrukce si vyžádala rozebrání 19 kleneb. Každý kámen byl očíslován, prozkoumán, a když vyhovoval, pak byl vrácen zpět na své místo. Při rekonstrukci se ukázalo, že viadukt je v horším stavu než se čekalo podle průzkumu. Proto se také jeho otevření opozdilo a o půl miliardy se rekonstrukce zdražila, takže vyšla na celkem 1,96 miliardy korun.



Co bude pod mostem?
Nyní se zvýší traťová rychlost ze 40 km/h na 60 km/h, provoz bude plynulejší a rychlejší. Cesta se zkrátí o sedm minut. Na trať nyní může vyjet až 14 párů vlaků za hodinu. Od pondělí už budou jezdit osobní a spěšné linky z Prahy do Kladna a Čerčan po viaduktu. Správa železnic chce viadukt blíže představit veřejnosti 1. září, kdy se na mostě objeví i parní lokomotivy. Bude to i náhrada za den dětí, který se 1. června na železnici konat nebude. Nyní se budou řešit oblouky v Karlíně. Praha chce požádat o územní rozhodnutí a stavební povolení, aby mohla pod oblouky umístit kavárny či ateliéry a galerie. Stavba by mohla začít v roce 2022.




