Za odstřelenou vozovnu poslouží provizorium
Vozovnu Hloubětín, která patřila ke stěžejním, nahradí na čas prostory, které postupně vznikly v Ústředních dílnách Hostivař. Jde o plochu, kde loni v dubnu vzniklo velkokapacitní odstavné kolejiště pro tramvaje v areálu Ústředních dílen v Hostivaři, které pojme 60 vozů 15T nebo 120 vozů T3. Nyní se otevřela i opravárenská hala.
Hala poslouží každodenní údržbě tramvají a vejdou se do ní naráz čtyři tramvaje. Výstavba trvala osm měsíců a vyšla na 96 milionů korun.
Náhrada za Hloubětín
„Umožní nám rozšířit možnosti oprav v rámci dílen v Hostivaři. Do budoucnosti zde plánujeme velké těžké opravy tramvají. Nyní, když nemáme vozovnu Hloubětín, pomůže nahradit chybějící kapacitu z Hloubětína,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Hala může do určité míry pomoci i při projektování nové vozovny Hloubětín. „Na vybudování nové hloubětínské vozovny jsem už dostali stavební povolení. Hloubětín by se tak mohl začít stavět už letos,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský



Prohlídka ze všech stran
Nová hala je vybavena portálovými a mostovými jeřáby a zvedáky. Servisní lávky slouží k opravám technologií umístěných na střechách vozů 15T. Vyhloubeny jsou u dvou míst ze čtyř jsou servisní jámy, odkud jsou prohlíženy podvozky. Dvě stání jsou vybavena zvedáky, které zvednou tramvaj až do dvou metrů.



Trvalo to 58 let
„Takovou halu DPP postavil v Hostivaři v roce 1968. Od té doby se jednalo pouze o rekonstrukce, přístavby a podobně,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski. Stavbu haly mírně prodloužily složité geologické podmínky v nichž vznikala. „Původní projekt sice počítal s tím, že tu je navážka, ale při odtěžování se zjistilo, že jde o daleko větší vrstvy, musel se upravit projekt a vzniklo více pilotů na nichž stavba stojí a které zajišťují stabilitu budovy,“ upozornil Radek Pasovský ředitel divize pozemní stavby firmy Edikt, která halu postavila. Kdysi bývaly v této oblasti i mokřiny a rybníky…






