Ostravské tramvaje frčí osmdesátkou
Cestující v Ostravě zažijí na některých tramvajových úsecích osmdesátikilometrovou rychlost. Dosud tramvaje mohly jezdit rychlostí maximálně 65 km/h.
České prvenství v rychlosti
Na Svinovské mosty se od 1. září vracejí tramvaje. Dopravní podnik Ostrava (DPO) totiž dokončil jednu z největších investičních akcí letošního roku – kompletní rekonstrukci trati za 130 milionů korun. Vůbec poprvé v České republice se tak cestující v tramvajích mohou svést v některých úsecích až osmdesátikilometrovou rychlostí!
Investice do rekonstrukce trati
Sanace spodku trati pro lepší stabilitu a delší trvanlivost, úprava trolejového vedení a pražce s pružným upevněním kolejnic pro tišší a hlavně rychlejší jízdu jsou hlavní důvody velké prázdninové výluky na Svinovských mostech, kam se konečně vracejí zpět všechny standardní tramvajové linky. „Být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi neznamená mít jen ta nejmodernější vozidla a způsoby odbavení. Musíte rovněž investovat a zkvalitňovat dopravní cestu. Kvůli bezpečnosti, snížení hluku i zvyšování rychlosti. Obecně je rok 2020, co se investic do dopravní cesty týče, pro DPO rekordní. Celkově letos modernizujeme a opravujeme za téměř 400 milionů korun,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
Osmdesátkou i na dalších úsecích
V Ostravě se bude po opravách tratí jezdit osmdesátkou i na dalších úsecích. „Jedná se o Místeckou, dále od zastávky Kotase na dubinskou smyčku a také úsek od Výstaviště po Novou huť,“ upřesnil Daniel Morys.
Ke stejnému datu, tedy k 1. 9., skončila i generální oprava drážních objektů na tramvajové smyčce Hlučínská. Za 44 milionů korun DPO vyměnil kompletně koleje, vybudoval nová nástupiště a veškeré zázemí pro řidiče. Samozřejmě nechybí ani nové osvětlení a bezpečnostní kamery. Poblíž zároveň vzniká P+R parkoviště.



