To to trvalo, ale s nádražím už konečně začali
Po několik let trvajících přípravách konečně začali. Správa železnic zahájila rekonstrukci památkově chráněné secesní budovy vlakového nádraží v Českých Budějovicích. Potrvá dva roky a přijde na více než 800 milionů korun.
Budovu opraví a přilehlé prostory rozšíří sdružení firem Metrostav, Edikt a Avers. První práce začnou na jižním křídle. nejdřív vybourají staré rozvody inženýrských sítí. Dělníci oklepou omítku vnitřních prostor a současně začnou opravné práce na fasádě nádraží.
„Během modernizace zůstanou v provozu pokladny, jen v třetí fázi prací budou fungovat provizorně,“ řekl mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.



Nejnáročnější je vlhkost
Nejnáročnější bude sanovat vlhkost stavby, dále přestavět stropy, doplnit výtahy. Změní a zlepší se provozní prostory, upraví plochy pro komerční využití, zmodernizují veřejně přístupná místa, vznikne i administrativně provozní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Na nejfrekventovanějších místech budou obchody.
„Omezení pro cestující přinesou druhá a třetí etapa prací, tedy rekonstrukce jižního a severního křídla budovy. Celá trasa z podchodů pod nástupišti přes budovu až na Lannovu třídu bude nově plně bezbariérová,“ dodal mluvčí Správy železnic.
Nádraží v Českých Budějovicích, jehož budova je památkově chráněná, patří k velmi vytíženým a zároveň jedněm z nejkrásnějších secesních staveb u nás. V posledních letech se díky modernizaci čtvrtého koridoru zkracuje doba cesty do Prahy. Vlaky teď zvládnou zhruba 150 kilometrů dlouhou trasu za dvě hodiny, v budoucnu by to mělo být 90 minut.







