Tak Smetanovo nábřeží je hotové. Není! Bude se pokračovat
Dočasnou (dočasnost se měří v časové jednotce jeden furt) uzavírkou Smetanova nábřeží mezi Národním divadlem a parkem Národního probuzení si Praha chce upravit ještě dál. Dnes to vypadalo, že je to hotovo a prostor, který včera ohradili a vydláždili, teď slouží jako restaurační zahrádka. Zítra na mimořádném zastupitelstvu se ale bude jednat o novém návrhu.
V návrhu je pokračování, jen ve stručnosti – silnici mezi chodníkem a tramvajovým ostrůvkem pokryje dřevěná podlaha, sjednotí se posezení místních kaváren a přikryje ho markýza. Vedle přechodu pro chodce, který teď už ani není vidět, vznikne jakási stěna, která oddělí dřevěný (zřejmě taneční) parket od tramvají. To, že až po kolejích od Karlových lázní pojede auto a chodec z přechodu neuvidí nic, je jedno. Na nově vzniklém pódiu by se za občasného rachotu tramvají mohly konat plodné diskuse, přednášky, workshopy i koncerty živé hudby. Probíhající program má končit vždy ve 20 hodin. Je to jenom návrh.



V parku také bude veselo
Akce se pak budou konat i v parku s Krannerovou fontánou. Sloužit by měl hlavně pro matky s dětmi a seniory. Představa je taková, že se v parku se budou konat workshopy pro děti, festival dětských knih, hodiny jógy, nedělní sousedské snídaně a případně se tam mohou vyřádit i neziskovky.
Otevře se čapadlo
Pozitivní správou je, že by se mohl otevřít průchod na náplavku pod nábřežím (čapadlo), kde je fajn venkovní občerstvení s živou hudbou už teď. Bude tam i WC, protože hodně lidí ho bude potřebovat.
Historická naučná stezka
Mohla by také vzniknout i historická naučná stezka od Smetanova nábřeží přes Karlův most, Kampu a most Legií. Její trasu tvoří 15 historických objektů a má sloužit k přiblížení méně exponovaných částí historického centra Prahy. Navržené úpravy by měly vzniknout do měsíce od zahájení prací.
Na ostatní to neplatí?
Pozoruhodné ovšem je, že takovou pozornost nevěnují ideoví otcové návrhu podobných opatření, která by se dotkla desítek i stovek kaváren v Praze, ty také byly zasaženy koronavirem a nikdo do nich neinvestuje markýzy, dřevěné podlahy, dopravní značení a nové dláždění…




